BMW testuje produktový vizualizér rozšířené reality. Víme, k čemu slouží

Roman Havlín, 5. ledna 2017, 09:10 Google+

BMW začalo nabízet poměrně unikátní interaktivní zážitek. Ten je navržený a sestavený společností Accenture a umožňuje zobrazit modely řady i ve 3D a v jejich reálné velikosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW testuje produktový vizualizér rozšířené reality. Víme, k čemu slouží - anotačné foto

BMW testuje produktový vizualizér | foto: BMW Group

Sdílejte článek

Barvu a výbavu vozů BMW i3 a i8 lze okamžitě nakonfigurovat. Nová technologie však zatím bude k dispozici jen ve vybraných prodejnách, až časem se vše rozšíří do dalších méně důležitých showroomů značky. Vše funguje díky technologii Tango, což je zdokonalená 3D technologie pro chytré telefony společnosti Google.

Zákazníci značky BMW si moho interaktivně prohlížet konfigurované modely BMW i3 a i8 v jejich skutečné velikosti. „Naše vozy jsou plné emocí, a abyste tyto emoce zažili, musíte mít možnost si vozy skutečně prohlédnout,“ řekla Andrea Castronovo, viceprezidentka BMW Group pro prodejní strategie a budoucí prodeje. „V situacích, kdy navolený model není na prodejně k dispozici, je vizualizace další skvělou možností,“ říká dále Andrea Castronovo. 

Pilotní program bude nejprve fungovat v deseti prodejnách, kde budou vybraní prodejci vybaveni mobilními zařízeními podporujícími technologii Tango. Pomocí tohoto vybavení budou moci zákazníkům nabídnout vizualizaci a následnou prohlídku produktů BMW i, a to prostřednictvím rozšířené virtuální reality vytvářející 3D obrazy.

Ty lze interaktivně prohlížet, kdy si zákazník může otevřít víko zavazadlového prostoru, boční dveře a dokonce „nastoupit“ dovnitř, aby si mohl lépe prohlédnout interiér vozu. Eric Johnsen, šéf oddělení Business Development for Augmented Reality společnosti Google, uvedl: „Výjimečnou vlastností technologie Tango je skutečnost, že chápe kontext prostoru. Takže například kola se skutečně dotýkají země a zákazník tak má z celého zážitku daleko realističtější dojem.“

„Při našich prvotních testech jsme sledovali, jak se lidé při snaze nastoupit do vozu krčili, jako by tam skutečně byla střecha, o niž se mohli udeřit do hlavy,“ vzpomíná Andrea Castronovo. „To jsou přesně ty detaily, díky nimž tato technologie zákazníkům nabízí skutečnou přidanou hodnotu.“

Vizualizér BMW i byl navržen a naprogramován společností Accenture, která integrovala obrazová data automobilů BMW i do aplikace využívající technologie Tango. Zákazníkům nabízí nový a interaktivní způsob, jak si vůz prostřednictvím funkcí, jež umožňují například otevřít dveře nebo rozsvítit světlomety, podrobně prohlédnout.

V zájmu zachování maximální intuitivnosti a jednoduchosti je aplikace namísto konfigurátoru vizualizérem, kde funkce, jako změnu barvy exteriéru a interiéru či designu kol, lze měnit dotykem na displeji. Jakmile je vizualizace dokončena, zákazník si může konfiguraci uložit a sdílet ji s ostatními, včetně prodejen BMW. To vše se dá zvládnout přes sociální sítě, e-mail nebo QR kód.

Jakmile bude zkušební program úspěšně dokončen, je v plánu aplikaci nabídnout v obchodě Google Play. Tam si ji zákazníci se zařízeními podporujícími technologii Tango budou moci stáhnout a používat kdykoliv a kdekoliv. „Věříme, že během několika málo let bude většina prémiových zařízení Android vybavena technologií Tango,“ řekl Eric Johnsen.

Google+ Vytisknout

Diskuze: BMW testuje produktový vizualizér rozšířené reality. Víme, k čemu slouží

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Felicia je dlouho po své smrti. Kdy naposledy sjela z výrobního pásu? - anotačno foto

Škoda Felicia je dlouho po své smrti. Kdy naposledy sjela z výrobního pásu?

Hyundai i10 zvítězil ve srovnávacím testu Auto Bild - anotačno foto

Hyundai i10 zvítězil ve srovnávacím testu Auto Bild

Fordu usínají za volanty testovacích vozů řidiči. Proto jim sebral volant a pedály - anotačno foto

Fordu usínají za volanty testovacích vozů řidiči. Proto jim sebral volant a pedály

Muž koupil SPZ s označením "1". Zaplatil za ní šílenou sumu - anotačno foto

Muž koupil SPZ s označením "1". Zaplatil za ní šílenou sumu

První test letních pneumatik roku 2017. Jak dopadli favorité? - anotačno foto

První test letních pneumatik roku 2017. Jak dopadli favorité?

Nová RS4 od Audi už jezdí po silnicích. Nabídne šílenou dynamiku a motor z Porsche - anotačno foto

Nová RS4 od Audi už jezdí po silnicích. Nabídne šílenou dynamiku a motor z Porsche

Nesmysl ministerstva dopravy: Víte, že zákaz vjezdu náklaďáků platí i pro kombíky - anotačno foto

Nesmysl ministerstva dopravy: Víte, že zákaz vjezdu náklaďáků platí i pro kombíky

reklama
reklama

Doporučujeme

Trailer již sedmého „Rychle a zběsile“ je venku

Trailer již sedmého „Rychle a zběsile“ je venku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Máme pro vás několik fíglů, jak ušetříte za palivo

  2. Zvládla vaše autobaterie zimu? Poradíme, jak prodloužit její život

  3. Tato ojetá Octavia je dražší než vrcholný Superb. Jak je to možné?

  4. Jak moc Honda přestřelila? Základní Civic bez výbavy startuje na...

  5. Pozor na dědictví. Povinné ručení nekončí úmrtím vlastníka automobilu

  6. Zapomenutá Škoda Popular jako první SUV. Znáte ji?

reklama