Kolik stojí poslední nové LaFerrari? Na dobrou věc jde astronomická suma

ar6, 5. prosince 2016, 21:25 Google+

Mělo jich být 499 a ani o kus více. Řeč je o LaFerrari, jednom z hypersportů, patřící k takzvané svaté trojici. Jenomže letos v srpnu zasáhlo centrální Itálii zničující zemětřesení a Ferrari se rozhodlo pomoci. LaFerrari s pořadovým číslem 500 dalo do aukce, která o uplynulém víkendu zaznamenala rekordní cifru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pětisté LaFerrari, vydražené na pomoc obětem ničivého zemětřesení v Itálii.

Pětisté LaFerrari, vydražené na pomoc obětem ničivého zemětřesení v Itálii. | foto: Ferrari S.p.a.

Sdílejte článek

LaFerrari by se své sbírce jistě toužil mít nejeden zámožný sběratel, všech 499 kusů ale již dříve našlo svého majitele. Dostat se tak k vysněnému vozidlu bylo dlouho možné pouze z druhé ruky. V průběhu letošního roku se ale Ferrari rozhodlo, že ze svých vlastních sbírek poskytne ještě jeden exemplář, navíc vyvedený v exkluzivních barvách. Červenou karosérii doplňují bílé pruhy na přední kapotě a kolem krytu motoru, decentní italská vlajka na nose vozu a také exkluzivní plaketka. Ptáte se proč najednou Italové změnili názor? Centrální část jejich země totiž v srpnu zasáhlo ničivé zemětřesení a vzpínající se koník se tak rozhodl pomoci částkou, za níž se exkluzivní vůz vydraží.

Aukce se uskutečnila v neděli 3. prosince v americké Daytoně na akci Finali Mondiali pod vedením aukční síně RM Sotheby. Výsledná cena? Sedm milionů dolarů (v přepočtu necelých 177 milionů korun)! To s velkým přehledem překoná „základní cenu“ nového kusu, která byla 1,3 milionu euro (cca 35,17 milionů korun), ale také otevřeného LaFerrari Aperta. Navíc jde o vůbec nejdražší auto 21. století, vydražené v aukci! Celý výtěžek tedy půjde přímo na pomoc obětem tragédie a rekonstrukci poničené oblasti.

Kdo je nový majitel nevíme, užívat si ale bude atmosférický benzínový dvanáctiválec o výkonu 588 kW (800 k) při 9000 ot./min s točivým momentem 700 Nm při 6750 ot./min v kombinaci s elektromotorem o výkonu 120 kW (163 k) a točivém momentu 270 Nm. Celkově tak pohonná soustava dává 708 kW (963 k) a 900 Nm, o jejichž přenos na silnici se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka. Akcelerace z 0 na 100 km/h zabere za méně 3 sekundy, na 200 km/h méně než 7 sekund a na 300 km/h 15 sekund. Maximální rychlost je 350 km/h.

Vytisknout

Diskuze: Kolik stojí poslední nové LaFerrari? Na dobrou věc jde astronomická suma

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Seat Leon Cupra přijíždí v omlazené podobě s vyšším výkonem.

Jak se vyšší výkon promítl do ceny? Seat omladil Leon Cupra, nově má i pohon…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud