Top hodnocení od magazínu Top Gear: Britský automobilový magazín ocenil model Škoda Kodiaq titulem nejlepší automobil pro velké rodiny. Čím porotu nový český model přesvědčil?
První velké SUV české automobilky přesvědčilo porotu svou vysokou flexibilitou při každodenním využití, vynikajícím poměrem ceny a výkonu a emocionálním designem. To všechno ještě český zákazník neměl možnost vyzkoušet a poznat. K českým klientům dorazí první auta až v únoru 2017.
„Posláním modelu Kodiaq je zabránit každodennímu stresu,“ tak zní hodnocení odborníků. Co tím Top Gear myslí? „To je to, oč při jeho všestrannosti běží. Rodiny si nemusí dělat starosti, zda vůz zvládne úkoly, které se v rodinném životě vyskytnou: ať už se jedná o nakládku věcí a přepravu osob, schopnost táhnout těžké přívěsy nebo průchodnost lehkým terénem nebo jízdu na kluzkých silnicích. Splňuje všechny požadavky.“
Vedle vysoké flexibility v každodenním provozu nejnovější model české automobilky zaujal i svým vynikajícím poměrem ceny a výkonu. Dalším kladem v hodnocení poroty je emocionální design tohoto SUV. Značka přináší své výrazné tvarosloví poprvé do segmentu SUV. Charakteristická je pro něj markantní souhra elegantních linií, sportovních kontur a celkové robustnosti, symbolizující ochranu a sílu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.