Clarkson a spol. jsou zpátky! Je The Grand Tour lepší než Top Gear?

ar6, 18. listopadu 2016, 19:22 Google+

Komentář – The Grand Tour je nejočekávanějším motoristickým pořadem tohoto roku, a to zvlášť po propadáku jménem Top Gear. Ano, to je ten pořad, co ústřední trojka nové show Amazonu Prime ještě nedávno uváděla. První díl se do éteru dostal dnes, tedy v pátek 18. listopadu 2016. A my jsme si jej samozřejmě nemohli nechat ujít.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Show The Grand Tour na Amazonu oficiálně odstartovala.

Show The Grand Tour na Amazonu oficiálně odstartovala. | foto: Facebook (The Grand Tour)

Sdílejte článek

O pořadu The Grand Tour, zkráceně TGT, poslední dobou slýcháváte ze všech stran, tím spíš po nepovedené sezoně Top Gearu. První trailer dokázal všechny fanoušky namlsat, „svatá trojice“ hypersportů, nádherné záběry a především ústřední trio Clarkson, Hammond a May opět v jednom pořadu. Navíc nikoliv v televizi, ale na internetu, pod křídly velké (nejen) streamovací společností. To dávalo tušit, že politická korektnost půjde stranou a investice vystoupají do astronomických výšin. A skutečně se tak stalo.

Masivně avizovaná úvodní scéna, mimochodem nejdražší v televizní historii, je skutečně monumentální. Celá je ale zároveň také velmi symbolická, ať už ohledně odchodu z BBC, nebo jakéhosi návratu na výsluní, který má vyjadřovat právě The Grand Tour. A návrat je myšlen doslova, protože na konci této sekvence, v níž je mimochodem velké množství automobilů a moderátoři řídí každý jinak upravený Mustang, se Clarkson, Hammond i May objevují na pódiu jako rockové hvězdy. Co následuje asi nemusíme říkat – potlesk, sarkasmus, vtípky, smích a potlesk. Starý Top Gear ve své nejlepší formě se připomíná už od začátku. Dobré je rovněž vědět, že charaktery všech tří se vlastně ani za mák nezměnily a narážky na typické vlastnosti každého jednoho z nich pokračují. Nejvíce (a nejvtipněji) si Clarkson dobírá Jamese Maye.

Co také zůstalo z prvního dílu každé série Top Gearu, to je sekvence toho nejzajímavějšího, co v dané sezóně pořadu uvidíme. Naopak pevné studio nahradil velký, prostorný a luxusně vybavený stan, který se bude pohybovat různě po světě a The Grand Tour tak bude vysíláno pokaždé odjinud. Celý úvodní díl se točí kolem srovnání Porsche 918 Spyder, McLarenu P1 a LaFerrari na okruhu v portugalském Algrave. Většinu disciplín absolvují za volantem samotní moderátoři, závěrečné kolo na čas ale s vozy zajede bývalý pilot formule 1 Jérôme d’Ambrosio. Jak to dopadlo neprozradíme, v sázce ale bylo opravdu hodně (z Clarksonova majetku). Test je pak v prvním díle ještě jeden, a to BMW M2, jenž je rovněž prvním autem, s nímž zajel nový „ochočený“ závodník před kamerami rychlé kolo na novém okruhu.

Ano, v TGT nechybí variance na Stiga, třebaže nový závodník má tvář, nenosí bílou kombinézu a jmenuje Mike Skeen. Překvapivě i on přinesl do pořadu trochu politické nekorektnosti, jako jezdec šampionátu NASCAR hraje „typického Američana“. A pak je tu nový okruh, Clarksonem oficiálně označen za „nejnebezpečnější na světě“. Jsou tu pomalé zatáčky, rychlý úvodní úsek, rovinka, ovce, domy… Při pohledu z výšky přitom kopíruje trať, vlastně úplně náhodou, tvar viru ebola. Přibývají i další momenty, s nimiž by Clarkson a spol. možná měli problémy v televizi. Vtipy o cikánech, BBC, narážka na odlišná slova pro různé části vozu v americké angličtině nebo potyčka s diváky ohledně armádního letectva. Je toho mnohem víc, tohle ale určitě stojí za vypíchnutí. Nechybí ani rubrika s celebritami, jen v tak trochu jiném podání.

Celý The Grand Tour je vlastně jen (starý, nikoliv ten nový) Top Gear v jiném podání. Moderátoři se vůbec nezměnili a umí si ze sebe i navzájem udělat legraci, Clarkson sází tu vtipnější, tu trapnější, hlášku na všechno možné a nechybí ani speciální jezdec nebo vlastní okruh. Je to ale na škodu? To je otázka, jejíž univerzální zodpovězení je nemožné. Nám se úvodní díl celé show líbil, především kvůli sehraným moderátorům, kteří vědí, jak a čím zaujmout. Také je to zase trochu více o autech než výzvách. Grandiózní rozpočet se projevil nejen na úvodní scéně, ale také na záběrech, notně připomínající kvalitní filmovou produkci.

Pokud tedy budete sledovat The Grand Tour až ve 4K rozlišení, jenž má být dostupné, dostanete dechberoucí zážitek plný zpomalených záběrů nejen na driftující hypersporty. Tady filmaři zaslouží jednoznačně palec nahoru. Výhrady máme snad jen k až příliš trapné sekvenci s hvězdami za volantem. Někomu pak může vadit i menší odlišení se od Top Gearu. Jenomže pak Jeremy hodí méně korektní hlášku či narážku na Maye a BBC a dobrý pocit je zpátky. Co si budeme povídat, The Grand Tour táhnou především moderátoři. A proto se už těšíme na příští týden a další nový díl velkolepé show, s níž Amazon, mírně řečeno, ukázal BBC záda.

Naše hodnocení: 85 %

Vytisknout

Diskuze: Clarkson a spol. jsou zpátky! Je The Grand Tour lepší než Top Gear?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Rezvani Beast Alpha je unikátní nejen dveřmi.

Ferrari i Lamborghini blednou závistí. Bestie od Rezvani dostala unikátní dveře

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud