Již za tři dny se dočkáme světové premiéry nové automobilové show z dílny slavné trojice Clarkson, May a Hammond. Společně s tím se spustila po celém světě velká reklamní kampaň, a jak se dalo čekat, je dosti zajímavá.
Nový pořad se jménem The Grand Tour bude tvrdou konkurencí pomalu klesajícího pořadu Top Gear. Ten v dobách Clarksona, Hammonda a Maye trhal rekordy ve sledovanosti, jenže s jejich odchodem a nástupem nových tváří se vše změnilo.
A jelikož se již několik týdnů zpátky nechala slavná trojice slyšet, že se máme na co těšit, pomalý celý svět se nemůže dočkat na první páteční epizodu. A jelikož by to mělo stát za to, byla spuštěna velká reklamní kampaň. Ta zatím probíhá v britském Londýně, německém Berlíně a americkém Hollywoodu.
A o co jde? Právě na těchto místech jsou umístěné různě nabourané Toyoty Prius předešlé generace. Ty mají na svých bocích uvedené nápisy The Grand Tour. A jelikož si toho všimlo nemalé procento kolemjdoucích, byla otázka času, kdy se tahle promyšlená a dosti drsná reklama na hybridní Toyotu dostane do všech světových médii.
Fanoušci bývalého Top Gearu pak jistě vědí, proč byla pro propagaci nové show použita právě hybridní Toyota. Ta totiž byla trnem v oku Jeremy Clarksonovi a pokaždé když se naskytla možnost, na její konto uváděl dosti nelichotivé poznámky.
Tak či tak, tuhle reklamní kampaň muselo vymyslet ono trio, protože je v ní obsažena jistá dávka černého humoru, klasického vtipu a naprosté originality.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.