Následující závod vám ukáže, jak moc rozdílné jsou dnešní supersporty. Proti sobě se zde postavila čtveřice známých jmen a vy jen můžete hádat, kdo zvítězil.
Tenhle závod má všechno. Je zde přítomen pohon zadních kol, čtyřkolka, několik typů motorů od šestiválce až po desetiválec a také dva jejich typy. Otázkou pak je, zda vyhraje přeturbená bestie nebo naopak svou sílu opět v drtivé převaze předvede Audi R8 s atmosférou pod kapotou. V souboji má důležité slovo i automatická převodovka, protože každý vůz má jiný typ automatu, což se může projevit.
K tomu zde máme několik zástupců různých zemí, takže na startovním roštu stojí vozy z Německa, Japonska a Velké Británie. Tenhle závod je pak s troškou nadsázky něčím obdobným, jako je výživný ovocný salát. Různý mix všeho možného je zde nashromážděn těsně vedle sebe a je jen na vás, kterou ingredienci vyberete a sníte jako první.
A co za auta vlastně uvidíme? Na startovním roštu je McLaren 570S, Nissan GT-R, Audi R8 V10 Plus a Porsche 911 Turbo S. A kdo myslíte, že bude vítězem? Bude to známá Godzilla z Japonska? Nebo všechny porazí červená německá placka s kruhy na kapotě? Možná se budete divit, kdo nakonec vyhrál.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?