Co mají české ženy nejvíce v oblibě? To vám prozradí nový průzkum

ar5, 14. října 2016, 11:05 Google+

České ženy by si při nákupu nového vozu kupovaly nejraději vozy SUV nebo vozy ve variantě kombi v červené či stříbrné barvě. Vyplývá to z průzkumu spotřebitelských preferencí, který provedla společnost Kia Motors Czech na vzorku 1017 žen.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 14.10. 09:57) Napište svůj názor
Výzkum automobilky Kia potvrdil, že české ženy mají rády červenou barvu

Výzkum automobilky Kia potvrdil, že české ženy mají rády červenou barvu | foto: Kia Motors

Sdílejte článek

Kromě ceny se přitom při výběru auta rozhodují především podle jeho technických parametrů jako výkon, prostornost či spotřeba a také na základě spolehlivosti a bezpečnosti. Každá šestá žena přitom rozhoduje o výběru auta sama a téměř třetina žen přiznává, že je při výběru vozu dokáže alespoň z části ovlivnit reklama. 

Průzkum také ukázal, že pětina žen by si ráda pořídila rovnou dva vozy naráz, což je celkem překvapivé zjištění. Ženy přitom preferují větší a praktičtější vozy s větším kufrem. Nejoblíbenějším typem automobilu je SUV, které by si ráda pořídila třetina žen (34 %). Necelá třetina (32 %) by potom doma ráda viděla jakékoli kombi s velkým kufrem.

Malé auto preferuje 28 % respondentek, zatímco sedan by si pořídila pouze pětina českých žen. Nejpreferovanějšími barvami jsou přitom červená a stříbrná. Tyto barvy by na svém autě uvítalo 37 %, respektive 32 % žen. Na třetím místě se s odstupem umístila modrá, která se líbí čtvrtině dotazovaných.

„Zajímavé je, že ačkoli třetina žen by si ráda pořídila SUV, skutečně ho zatím vlastní pouze 5 % z nich. Průzkum však potvrzuje dlouhodobý trend posledních let, kterým je stále se zvyšující zájem o vozy ze segmentu SUV. V posledních dvou letech generuje tento segment necelou třetinu našich prodejů, což se téměř shoduje s výsledky průzkumu,“ uvedla Kateřina Jouglíčková, PR Manager společnosti Kia Motors Czech. Nejčastěji ženy přitom vlastní vozy typu komby (30 %), sedan (29 %), které jsou s odstupem následovány malými vozy ze segmentu A (20 %).

Při koupi vozu berou téměř tři čtvrtiny žen (73 %) v potaz především technické parametry, jako jsou výkon, prostornost a spotřeba. Necelá polovina (45 %) žen klade důraz na bezpečnost a třetina žen od svého budoucího automobilu očekává také všestrannost. Ženský hlas zaznívá při koupi nového vozu v 90 % případů. Zpravidla jde o společné rozhodnutí obou partnerů (61 %), v některých případech rozhoduje dokonce celá rodina (13 %). Samostatně o volbě značky a typu nového vozu rozhoduje celých 15 % žen a pouze v 10 % případů rozhoduje výhradně muž. Téměř třetina žen přitom přiznává, že v jejich rozhodování hraje roli také reklama.

„Reklama hraje při prodeji velmi důležitou roli prvního kontaktu. Pouze tři procenta žen uvádí, že je reklama dokáže přímo ovlivnit, ale celých 29 % přiznává, že se na základě reklamy začaly o auto podrobněji zajímat,“ dodává Kateřina Jouglíčková,PR Manager.

Součástí průzkumu bylo i dotazování řidiček na jejich první automobil. Čtyři z deseti žen si pořídily první vůz do 25. narozenin, zatímco do 30 let si auto pořídily téměř tři čtvrtiny žen. Více než třetina si ho pořídila ze svých vlastních úspor, čtvrtina ho dostala jako dárek od rodičů, desetina si na něj musela půjčit.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Co mají české ženy nejvíce v oblibě? To vám prozradí nový průzkum

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 14.10.2016 09:57 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mitsubishi Outlander

Máte zájem, aby vám elektromobil přinášel peníze do rozpočtu? Mitsubishi už na tom pracuje

Platforma iStream Carbon z dílny Gordon Murray Design

Konstruktér legendárního McLarenu založil vlastní automobilku. Máme se rozhodně na co těšit!

Faceliftovaný Ford Mustang GT nabídne díky Performance Pack 2 zcela nové jízdní zážitky

Nový Ford Mustang dostal upravený Performance Pack. Řezat zatáčky teď bude ještě snadnější

Alfa Romeo G1 z roku 1921

První produkční Alfa Romeo? Původní, krásná, rychlá a...

Lamborghini Aventador S Roadster 50th Anniversary Japan

Lamborghini oslavilo 50 let na japonském trhu velkolepě, došlo i na speciální limitovanou edici

Volkswagen T-Cross Breeze ukazuje, jak bude vypadat SUV na základech malého Pola.

VW Polo jako SUV? Termín možné premiéry je stejně překvapivý

Motor Mugen-Honda V10 pro formule F1

Chcete pořádný motor do vašeho projektu? Máme pro vás skvělý tip!

reklama
reklama

Doporučujeme

Peugeot 2008 1,6 BlueHDI

TEST: Peugeot 2008 1,6 BlueHDI: Rychle a pohodlně

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. V roce 1972 si koupil nádhernou Corvettu, ujel 1.556 km a zavřel ji v garáži. Důvod je těžké pochopit

  2. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  3. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  4. Vyzkoušeli jsme novou Škodu Karoq. Tady jsou první dojmy z pravého českého SUV

  5. Mohl si za to koupit druhé auto, místo toho investoval do výfuku. Stálo to za to?

  6. Mercedes testuje sestavu monstrózních pluhů. Mají speciální určení a jediného řidiče

reklama