Americký magazín Motor Trend sestavil před pár dny žebříček 12 nejlepších řidičských aut roku. V kategorii o nejlepší vůz se bojovalo hned v několika disciplínách, přičemž nechyběl ani závod na čtvrtmíle.
Jako obvykle se startovalo z místa na letištní dráze a přiložené video je doslova pastvou pro oči a uši. Sám Motor Trend přitom celý závod nazývá „největší automobilový sprint světa” a podle nás k tomu vážně nemá daleko. V bitvě se navíc utkalo atmosférické plnění motorů, které se snažilo rovnat síly s turby dopovanými jednotkami.
Vedle sebe seřazených 12 aut si totiž absolutně nic nedarovalo a už úvod videa, kde je každý vůz představen, naznačuje, že nuda hrozit nebude. Na startu nechyběly ikony se slavnými jmény, jenže právě tyhle stroje typované na vítěze, dostali pořádný klepec od zbylé konkurence.
V závodě nechyběla auta jako je Dodge Viper ACR, Ford Mustang GT350R, faceliftované Porsche 911 Carrera S nebo Mercedes-AMG GT S. A kdo myslíte, že vyhrál? Bude to favorizovaný Nissan GT-R? Nebo snad desetiválcové Audi R8? To vám neřekneme, ale budete možná překvapeni.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?