Mysleli jste si, že je nemožné, aby se srazilo osobní auto s dopravním letadlem? Jak je vidět na následujícím příkladu, tak to opravdu jde, alespoň v případě letiště v Hong Kongu.
Za vše mohl řidič obslužné dodávky, jenž ze zatím neznámých důvodů narazil střechnou auta do jednoho z motorů dopravního letounu Airbus A330 společnosti Dragonair. Letoun právě odjížděl od terminálu a směřoval na runway, ovšem jeho piloti asi nečekali, že tam už nedojedou.
Respektive, pilot si nehody vůbec nevšiml a nezaregistroval, že se mu "něco" zachytilo u motoru. Umíme si představit, jak rozměrné a těžké letadlo je, takže v případě nárazu mini dodávky do části letadla to jeho posádka asi opravdu ztěží mohla zaregistrovat. Až na základě hlášení do vysílačky ze strany obsluhy letiště byly piloti letadla na vše upozorněni.
Celá incident byl navíc natočen na video, takže se sami můžete podívat, jak to vše vypadalo v okamžiku nehody. Doslova je pak štěstím, že řidič nepřišel o svou hlavu, protože náraz střechou do letadla byl vcelku devastující. Sám řidič však z nehody odešel také se zraněním, konkrétně hlavy a ramene.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?