Máte z toho mrtvici a nebo toužíte mít za řidiče počítač? (+ ANKETA)

ar3, 29. srpna 2016, 12:25 Google+

S příchodem stále sofistikovanějších systémů a jízdních asistentů, je více méně jasné, že doba aut řízenými lidmi se chýlí ke svému konci. Tato skutečnost rozděluje motoristy na dva nesmiřitelné tábory. Díky nejnovějšímu průzkumu společnosti MaritzCX máme nyní o obou táborech větší přehled.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
O systémy autonomního řízení mají zájem především majitelé prémiových vozů

O systémy autonomního řízení mají zájem především majitelé prémiových vozů | foto: Volvo

Sdílejte článek

Ze zmíněného průzkumu jasně vyplývá, že největší zájem o autonomní technologie projevují majitelé vozů Mercedes-Benz a Infiniti. Celých 27 procent zákazníků těchto značek v průzkumu vyjádřilo velký zájem o autonomní vozidla. V jejich očích přinesou automobily řízené počítačem na silnice vyšší bezpečí.

Naopak vůbec nejmenší zájem o autonomní automobily vykazují majitelé offroadů značek Jeep a RAM. To je samozřejmě pochopitelné, pokud má člověk zájem o silný offroad, nebude toužit po tom, aby řídil jeho vůz za něj. Podobný názor mají ale i zákazníci prémiových značek. Konkrétně jde o zákazníky Porsche a BMW. Více než polovina z nich prohlašuje, že o autonomní technologii nemá vůbec zájem. To je ostatně další skupina lidí, u kterých se dá odpor k autonomním technologiím předpokládat. Pokud si pořídíte sportovní vůz s pohonem zadních kol a výkonem v řádu stovek koní, nebudete chtít ve voze zastávat funkci pouhého pasažéra.

Z průzkumu, který má na svědomí Shawn St. Clair rovněž vyplývá, že celých 94 % dotázaných si uvědomuje, že přítomnost autonomních vozidel je nevyhnutelná, ale 48 % dotázaných by nemělo zájem takový vůz vlastnit. Do tohoto průzkumu se zapojilo 12 353 majitelů osobních automobilů.

Vytisknout

Diskuze: Máte z toho mrtvici a nebo toužíte mít za řidiče počítač? (+ ANKETA)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

CXperience je návratem Citroënu k extravagantním limuzínám.

Konec německé nudy! Citroën se vrací k futuristickým křivkám

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud