Máte z toho mrtvici a nebo toužíte mít za řidiče počítač? (+ ANKETA)

ar3, 29. srpna 2016, 12:25 Google+

S příchodem stále sofistikovanějších systémů a jízdních asistentů, je více méně jasné, že doba aut řízenými lidmi se chýlí ke svému konci. Tato skutečnost rozděluje motoristy na dva nesmiřitelné tábory. Díky nejnovějšímu průzkumu společnosti MaritzCX máme nyní o obou táborech větší přehled.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
O systémy autonomního řízení mají zájem především majitelé prémiových vozů

O systémy autonomního řízení mají zájem především majitelé prémiových vozů | foto: Volvo

Sdílejte článek

Ze zmíněného průzkumu jasně vyplývá, že největší zájem o autonomní technologie projevují majitelé vozů Mercedes-Benz a Infiniti. Celých 27 procent zákazníků těchto značek v průzkumu vyjádřilo velký zájem o autonomní vozidla. V jejich očích přinesou automobily řízené počítačem na silnice vyšší bezpečí.

Naopak vůbec nejmenší zájem o autonomní automobily vykazují majitelé offroadů značek Jeep a RAM. To je samozřejmě pochopitelné, pokud má člověk zájem o silný offroad, nebude toužit po tom, aby řídil jeho vůz za něj. Podobný názor mají ale i zákazníci prémiových značek. Konkrétně jde o zákazníky Porsche a BMW. Více než polovina z nich prohlašuje, že o autonomní technologii nemá vůbec zájem. To je ostatně další skupina lidí, u kterých se dá odpor k autonomním technologiím předpokládat. Pokud si pořídíte sportovní vůz s pohonem zadních kol a výkonem v řádu stovek koní, nebudete chtít ve voze zastávat funkci pouhého pasažéra.

Z průzkumu, který má na svědomí Shawn St. Clair rovněž vyplývá, že celých 94 % dotázaných si uvědomuje, že přítomnost autonomních vozidel je nevyhnutelná, ale 48 % dotázaných by nemělo zájem takový vůz vlastnit. Do tohoto průzkumu se zapojilo 12 353 majitelů osobních automobilů.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Máte z toho mrtvici a nebo toužíte mít za řidiče počítač? (+ ANKETA)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota, Kobe Steel

Ocel z Kobe Steel sice nebyla prvotřídní, stále však splňuje bezpečnostní normy, tvrdí Toyota

Golf GTE

Volkswagen předal vozidlo s pořadovým číslem 150 000 000. Tipnete si, jaké bylo motorizace?

Aventador S Roadster

Takhle se slaví narozeniny. Lamborghini představilo speciální edici 5 kusů Aventador S Roadster

Ford F-150

Tento Ford F-150 Shelby mají pouze v Tennessee. Má 750 koní a vypadá úžasně

Volkswagen speciály, Pikes Peak

Nejrychlejší čas v legendárním vrchařském závodě na horu Pikes Peak má zajet elektromobil

Volkswagen Amarok

Nově nabízený motor o výkonu 120 kW srazil cenu Amaroka na 860 tisíc. Nebude ale slabý?

Registrační značka, ilustrační foto

Přemýšlíte o uložení značek do "depozitu"? Víme, co to obnáší

reklama
reklama

Doporučujeme

CXperience je návratem Citroënu k extravagantním limuzínám.

Konec německé nudy! Citroën se vrací k futuristickým křivkám

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československá Tatra 805 "kačena"? Dnes budí rozruch v Kanadě

  2. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  3. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  4. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

  5. Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama

Zprávy odjinud