Potenciál tohoto vozu nepoznáte, na semaforech ale ujede čemukoliv

ar6, 13. srpna 2016, 14:28 Google+

V rubrice Známí neznámí jsme Vám před časem představili Mitsubishi RVR s technikou Lanceru Evo. Sériově vyráběný automobil k nám však nikdy nedoputoval a sen mnoha rodin o prostorném Evu tak nenaplnil. I u nás se ale občas dají najít unikátní kousky, blížící se svou charakteristikou svatému grálu milovníků světových rally. Zároveň svůj potenciál ale dobře skrývají.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tento Outlander má v útrobách motoru z Lanceru Evo VIII.

Tento Outlander má v útrobách motoru z Lanceru Evo VIII. | foto: sportovnivozy.cz

Sdílejte článek

Automobilky se dnes více než kdy jindy předhánějí ve výrobě toho nejsilnějšího nebo nejvýkonnějšího SUV. Japonské Mitsubishi se do tohoto souboje nikdy úplně nezapojilo, alespoň tedy ne přímo. Přitom první Outlander nabídl i přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 148 kW (201 k), respektive 177 kW (242 k) na trzích mimo Evropu, s označením 4G63T, který s jiným naladěním vozil ve svých útrobách i Lancer Evolution. Odtud už je čistě teoreticky jen kousek k vytvoření Outlanderu s výkony kultovního sportovního sedanu. Ten pověstný kousek ale není zrovna nejjednodušší, takže příliš často se s podobným autem nesetkáte. Jedno je ale nyní v prodeji u nás a věřte, že vypráská i nejmodernější „superSUV“.

Majitel vozu na inzertním portále uvádí, že provedl kompletní přestavbu přeplňovaného dvoulitrového motoru na specifikaci z Lanceru Evo VIII. To znamená nové vačky, turbodmychadlo, mezichladič, vstřiky, sání nebo přemapovanou řídící jednotku. Výkon vozu údajně nikdy nebyl změřen, majitel jej ale odhaduje někde mezi 235 až 257 kW (320 až 350 k). Točivý moment by se pak měl pohybovat na úrovni 500 až 550 Nm. Samozřejmostí je pohon všech kol a manuální převodovka. Sériový Outlander s dvoulitrovým turbem akceleroval z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy a dosáhl na 220 km/h, upravený kousek s pohotovostní hmotností 1610 kilogramů tyto disciplíny údajně zvládá za rovných 5 sekund, respektive s maximálně 255 km/h. Hodnoty, kterými na semaforu zostudíte nejeden německý manažerský sedan, respektive i velké množství skutečně sportovních vozů.

Tento Outlander se může dále pochlubit nerezovým výfukem, zlatými 17palcovými koly BBS nebo kotouči Brembo. Výbava vozu je velmi bohatá a obsahuje polokožené sedačky v údajně původním a zachovalém stavu s vyhříváním, rádio s CD a USB, elektrické střešní okno, nastavitelný volant, xenonové světlomety nebo přídavný ukazatel tlaku turbodmychadla. Plusem může být také originální černý lak karosérie. Outlander byl vyroben v roce 2006 a pouze s jedním majitelem stihl ujet 195 000 kilometrů. Nyní je tedy na prodej za 250 000 korun. Spolu s autem pak za tuto částku získá nový majitel také náhradní motor s převodovkou, diferenciál a sadu originálních kol s průměrem 17 palců. No uznejte, není toto lék na všechna moderní rodinná „superauta“ s naftovým agregátem? Ano, původní Outlander měl menší kufr a celkově na rodinné auto málo prostoru, s Evem v motorovém prostoru ale prostě musí být zábava.

Vytisknout

Diskuze: Potenciál tohoto vozu nepoznáte, na semaforech ale ujede čemukoliv

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Honda ZSX

Honda připravuje sourozence nové NSX. V čem všem se bude lišit?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud