Už vás někdy napadlo, čím vším si musí projít nově vyráběné modely značky Audi? Náročné testy ze strany zkušebny totiž někdy dají autům pořádně zabrat.
Testování je známo pod označením INKA (Ingolstadt Korrosion und Altern) a Audi za celou historii testu prověřilo okolo stovky vozů. Hlavním cílem testu je zkouška odolnosti proti korozi, stárnutí karoserie a celkově se pak vůz během chvíle ocitne v prostředí, které simuluje dvanáct let používání.
Zkouška přitom obnáší pět částí. První fází je postříkání karoserie vozu slaným roztokem a umístění do klimatické komory se stálou teplotou 35 stupňů Celsia. Druhý krok spočívá supluje tropické teploty a počasí s teplotou okolo 50 stupňů Celsia a vlhkostí až 100 procent. Třetí krok je slunečné záření, umělě vyvolané za pomoci 80 lamp s jednotlivým výkonem 1 200 wattů.
Naopak čtvrtým krokem je polární test, kdy se vůz zmrazí na teplotu -35 stupňů Celsia a čtyři hydropulzní stroje třestou s vozem tak, aby se co nejvíce napínala karoserie. Pokud se ani v této fázi Audi nerozpadne, čeká jí poslední test, kterým je jízda po zkušebním areálu s různým typem povrchu.
Vše probíhá vkuse 19 týdnů a během zkoušek je najeto 12 tisíc kilometrů. Finální fáze obnáší celé rozebrání auta na 600 částí a na nich se zkoumají následné slabiny a nedostatky. Z těch pak Audi čerpá při vývoji dalších modelů nebo při vylepšování modelové řady - faceliftů.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.