Při výběru nových pneumatik hraje roli to, kde a kdy je budete využívat. Každá pneumatika má jiné konstrukční vlastnosti a chová se jinak na vodě i na suchu. Jestli jste spíše sváteční řidič, který v zimě vyjede málokdy, zakupte si jen letní pneumatiky, nebo celoroční pneu. Pokud ale jezdíte denně po celý rok, vyplatí se vám sada zimních i letních pneumatik.
Kromě ročního období je klíčovým parametrem i váš jízdní styl a automobil, na který budete pneumatiky obouvat. Jako víkendový jezdec si vystačíte s pneumatikami z nižší třídy. Je pravda, že i méně známý výrobce může nabízet kvalitní levné pneumatiky, ale u neznámých značek musíte být obezřetní, jakou sérii kupujete. Napovědět vám mohou nezávislé testy, které každoročně vyhlašuje například největší evropský automobilový klub ADAC. I když ceny pneumatik v supermarketech vypadají hodně atraktivně, obecně platí, že byste se nákupu v obchodních řetězcích měli vyvarovat. Raději se poohlédněte po menším zavedeném výrobci nebo nižších modelových řadách velkých značek.
Jste spíše „víkenďák“, nebo „závoďák“?Baví vás svižná jízda a klikaté serpentýny jsou pro vás větší adrenalin, než jízda po D1? Pak budete potřebovat pořádné pneumatiky. Tehdy se vyplatí investovat do sady pneumatik na léto i na zimu. Sledujte parametry, jako je přilnavost a jak bude pneumatika držet v zatáčkách. Index rychlosti zase udává, jak hbitě se budete moct s autem pohybovat. Vybírejte mezi prověřenými výrobci a nebojte se investovat, lepší pneumatiky vám zajistí bezpečnou a svižnou jízdu s nízkou spotřebou. Ušetřit můžete pořízením loňské modelové řady a nákupem přes internet.
Svátečním řidičům budou stačit letní nebo jen celoroční pneumatiky. Zákon totiž umožňuje jezdit na letním obutí i v zimě za předpokladu, že na silnici neleží souvislá pokrývka sněhu nebo náledí. Pakliže bydlíte ve městě a občas vám nevadí jízdu autem odložit na den s lepším počasím, nemusíte nákup zimních pneu vůbec řešit. Pamatujte ale na to, že pořízením dvou sad pneumatik prodlužujete jejich životnost. Nejste také omezeni počasím a můžete vyrazit na nákupy i při náhlé sněhové kalamitě. Pokud máte pneumatiky kde uskladnit, obujte si letní pneu na alukola a zimní na plechové disky. Ročně tak ušetříte pár stovek za přezutí. Pakliže najezdíte za rok několik tisíc kilometrů, nákup dvou sad pneumatik už se vyplatí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?