Nový Focus RS začíná mít jeden velký problém. Ten se týká jeho speciálního driftovacího režimu, jenž přijde části odborné veřejnosti nebezpečný.
Experti na bezpečnost v Austrálii totiž výslovně nesouhlasí s používáním Drift módu. Podle nich by měl výrobce tuhle funkci z auta odstranit a jak to tak vypadá, australské Fordy Focus RS o ní asi vážně přijdou. O celé kauze informují některá australská média, ve kterých vystupují tamní bezpečnostní experti.
Ti říkají, že jsou velmi naštvaní na Ford. Ten totiž pustil do prodeje Focus RS s funkcí, která umožní nelegální driftování každému řidiči kdekoliv si zamane. Ford prý navíc ponese odpovědnost za jejich nebezpečné chování a případné škody.
Australané jsou obecně k Fordu přísní. Není to tak dávno, co Mustang pro australský trh přišel o funkci řízeného pálení pneumatik. Tu mimochodem dostal i nový Chevrolet Camaro. Australské zastoupení Fordu se zatím k věci nevyjádřilo, ale je jasné, že v případě driftovací funkce jsou řidiči poučeni výrobcem o případných rizicích.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?