Ačkoliv automobilka Audi je známá především díky svým výkonným a luxusním automobilům, nebylo by od věci, kdyby se vrhla na výrobu tahačů. A přesně tuhle myšlenku dostali dva designéři.
Ti nesou jméno Artem Smirnov a Vladimír Panchenko. Oba spojili své síly a výsledkem jsou dva naprosto futuristicky vypadající tahače s cisternou na palivo a logem Audi. Plán amerického designéra ukazuje elektrický tahač pro dálnice s autopilotem, hranatý designem a víc než obří čelní prosklenou plochou. I přes velkou čelní plochu ale tahač disponuje několika aktivními prvky, jenž se postarají o snížení koeficientu odporu vzduchu.
Druhým návrhem je taktéž elektrický tahač s koly inspirovanými stavebnicí Lego. V nich jsou ukryty elektromotory s bateriemi, které jsou napojeny na pásy u podvozu. Díky umístění po celé ploše podvozku je zaručeno nejnižší těžiště, které kompenzuje vysokou sportovní kabinu pro dvě osoby.
Druhý zmíněný koncept ale spíše vypadá jako Formule 1 v podobě tahače. Dvě samostatná místa pro řidiče a spolujezdce nemají střechu a defacto se jedná o kokpit. Veškeré ovladače jsou umístěny na střeše a volant vypadá jako z pravého závodního vozu. Absolutním vrcholem výbavy pak jsou stíhací tryskové helmy pro posádku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?