Hypersport Bugatti Chiron je bezesporu zběsilou raketou na čtyřech kolech s maximálkou okolo 450 km/h. Co nám tedy nabídne nově prozrazená ještě ostřejší verze?
Už u základního provedení Chironu hovoří šéf automobilky Wolfgang Dürheimer o tom, že vůz by neměl mít problém dosáhnout mety 460 km/h. Je však pravdou, že takovou rychlostí ještě nikdo nikdy s Chironem nejel, vše vychází jen z interních simulací.
„Něco jiného je sedět ve voze a skutečně toho dosáhnout,“ uvedl sám Dürheimer. Ten zároveň znovu potvrdil, že Bugatti chce přepsat historické tabulky a stanoví nový rekord. To se má stát v roce 2018 a je otázkou, zda se na zkušebním okruhu nerozjede Chiron k metě pětset.
Chiron se má navíc podle posledních zpráv dočkat verze s ještě vyšším výkonem. Zatím není jasné, kolik by měl výkon činit, ale už základní parametry téhle bestie jsou vražedné. Pod kapotou totiž pracuje osmilitrový benzinový šestnáctiválec s výkonem 1500 koní. Po navýšení by pak jeho výkon mohl dosáhnout hranice, díky které by byla reálná maximálka okolo pětistovky.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?