Japonská automobilka Mazda má v plánu na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu ukázat novou limitovanou edici modelu MX-5. V čem bude odlišná?
Krom toho dojde na evropskou premiéru Mazdy MX-5 RF. Tu si již někteří mohli detailně prohlédnout během letošního ročníku autosalonu v New Yorku. Největším lákadlem je však limitovaná edice Mazda MX-5 Icon. Ta má prozatím jednu chybu, je totiž určena jen pro Velkou Británii.
Pod kapotou novinky se ocitne motor 1.5 Skyactiv-G o výkonu 96 kW a točivém momentu 150 Nm. A jak vlastně Mazda MX-5 Icon Britové na první pohled poznají? Předně jde o šedý lak karoserie Meteor Grey Mica nebo bílý lak Crystal White Pearlescent.
Ten je zkombinovanán s předním spoilerem, kryty vnějších zpětných zrcátek a zadním spoilerem v červeném odstínu Soul Red Metallic. Mazda hodlá vyrobit celkem 600 kusů a v základní výbavě se ocitnou 16palcová litá kola, zadní parkovací senzory, černá kožená sedadla anebo dešťový senzor.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?