Japonská automobilka Mazda má v plánu na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu ukázat novou limitovanou edici modelu MX-5. V čem bude odlišná?
Krom toho dojde na evropskou premiéru Mazdy MX-5 RF. Tu si již někteří mohli detailně prohlédnout během letošního ročníku autosalonu v New Yorku. Největším lákadlem je však limitovaná edice Mazda MX-5 Icon. Ta má prozatím jednu chybu, je totiž určena jen pro Velkou Británii.
Pod kapotou novinky se ocitne motor 1.5 Skyactiv-G o výkonu 96 kW a točivém momentu 150 Nm. A jak vlastně Mazda MX-5 Icon Britové na první pohled poznají? Předně jde o šedý lak karoserie Meteor Grey Mica nebo bílý lak Crystal White Pearlescent.
Ten je zkombinovanán s předním spoilerem, kryty vnějších zpětných zrcátek a zadním spoilerem v červeném odstínu Soul Red Metallic. Mazda hodlá vyrobit celkem 600 kusů a v základní výbavě se ocitnou 16palcová litá kola, zadní parkovací senzory, černá kožená sedadla anebo dešťový senzor.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.