Japonská automobilka Mazda má v plánu na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu ukázat novou limitovanou edici modelu MX-5. V čem bude odlišná?
Krom toho dojde na evropskou premiéru Mazdy MX-5 RF. Tu si již někteří mohli detailně prohlédnout během letošního ročníku autosalonu v New Yorku. Největším lákadlem je však limitovaná edice Mazda MX-5 Icon. Ta má prozatím jednu chybu, je totiž určena jen pro Velkou Británii.
Pod kapotou novinky se ocitne motor 1.5 Skyactiv-G o výkonu 96 kW a točivém momentu 150 Nm. A jak vlastně Mazda MX-5 Icon Britové na první pohled poznají? Předně jde o šedý lak karoserie Meteor Grey Mica nebo bílý lak Crystal White Pearlescent.
Ten je zkombinovanán s předním spoilerem, kryty vnějších zpětných zrcátek a zadním spoilerem v červeném odstínu Soul Red Metallic. Mazda hodlá vyrobit celkem 600 kusů a v základní výbavě se ocitnou 16palcová litá kola, zadní parkovací senzory, černá kožená sedadla anebo dešťový senzor.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?