Uvedení kupé s okřídleným šípem ve znaku se vzpomíná téměř každým rokem. Jednou by mohlo vycházet z Rapidu, jindy zase ze Superbu. Pravdou je, že druhý jmenovaný měl k dvoudveřové variantě mnohem blíž. Konec konců koncepční Tudor z roku 2002 mají téměř všichni ještě v živé paměti. Jak by ale vypadal Tudor pro rok 2016?
Výraz Tudor vznikl jako složenina anglického výrazu two door již ve čtyřicátých letech dvacátého století, kdy označoval typ karosérie. Později se vžilo na tolik, že se tak začala nazývat samostatná modelová řada okřídleného šípu. Postupem času se však jméno stalo jen součástí historie, až do roku 2002. Tehdy Škoda představila v Ženevě červený koncept Tudor s 2.8litrovým zážehovým šestiválcem, vycházející z první novodobé generace Superbu. Velké luxusní kupé ve stylu Audi A5 slavilo u veřejnosti úspěch, do sériové výroby se ale i přes něj nikdy nedostalo. Mohlo by však zaujmout o čtrnáct let později?
Vzhledem k tomu, že původní koncept stále fascinuje, tak nepochybně ano. Myslí si to také známý automobilový manipulátor a designér Theo Chin, který vzal přesně podle někdejšího receptu nový Superb, „sebral“ mu zadní pár dveří a lehce snížil střechu. Aby vůz vypadal správně agresivně, dostala ilustrace jiná přední světla. Výsledkem tak je auto, které si bere na paškál již zmiňované Audi A5, BMW řady 4 nebo Mercedes-Benz C kupé. S železnou pravděpodobností však u této jedné ilustrace také zůstane, protože automobilový trh si žádá jiné modely a Škoda rozhodně není z těch, jež by vyráběly spíše okrajová auta. Vzpomeňme třeba na druhou generaci Roomsteru.
Nezbývá než se ptát, jestli to není tak trochu škoda. Stylové auto z Mladé Boleslavi na trhu chybí, a tuto roli Superb Laurin & Klement s 280koňovým TSI jen těžko zastane. A právě nabídka motorů by v případě uvedení podobného stroje mohla být překážkou. Když už někdo investuje nemalou částku do luxusního kupé, pak očekává patřičnou pohonnou jednotku. Škoda dnes umí nabídnout pouze onen dvoulitr TSI, který je sice silný, ale zkrátka nereprezentativní. Manažerský sedan nebo kombi se bez šesti válců objedou, kupé už ale nikoliv. I tak bychom ale Tudor chtěli vidět ve výrobě, už jen proto, že to původní koncept, i se šestiválcem, do série nedotáhl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.