Nabušené americké sporťáky si jejich řidiči nepořizují, aby se vláčeli v pravém pruhu dálnice a na okreskách se řídili heslem „bezpečnost především“. Muscle cars si lidé pořizují především pro požitek z rychlé jízdy. Co se ale stany když dojde k nehodě? Ochrání vás tyto stroje dostatečně?
Od sportovních vozů se očekává, že při nehodě dokáží posádku ochránit prakticky za každé situace. Proto se na „svatou trojici“ nabušených sporťáků (Mustang, Camaro Challenger) blíže podívala americká společnost, testující bezpečnost automobilů, IIHS.
Ta na rozdíl od evropského Euro NCAP využívá k hodnocení bezpečnosti vozů test pouze s 25% přesahem, který simuluje náraz do stromu či do zadní části jiného vozu.
Jak testy dopadly? Inu, řekněme, že výsledky těchto testů se Ford, Chevrolet ani Dodge nebudou příliš chlubit. Nejlépe dopadlo nové Camaro, které v celkovém hodnocení ale sráží absence systému nouzového brzdění. Nejhůře dopadl naopak již zastaralý Challenger.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.