Nabušené americké sporťáky si jejich řidiči nepořizují, aby se vláčeli v pravém pruhu dálnice a na okreskách se řídili heslem „bezpečnost především“. Muscle cars si lidé pořizují především pro požitek z rychlé jízdy. Co se ale stany když dojde k nehodě? Ochrání vás tyto stroje dostatečně?
Od sportovních vozů se očekává, že při nehodě dokáží posádku ochránit prakticky za každé situace. Proto se na „svatou trojici“ nabušených sporťáků (Mustang, Camaro Challenger) blíže podívala americká společnost, testující bezpečnost automobilů, IIHS.
Ta na rozdíl od evropského Euro NCAP využívá k hodnocení bezpečnosti vozů test pouze s 25% přesahem, který simuluje náraz do stromu či do zadní části jiného vozu.
Jak testy dopadly? Inu, řekněme, že výsledky těchto testů se Ford, Chevrolet ani Dodge nebudou příliš chlubit. Nejlépe dopadlo nové Camaro, které v celkovém hodnocení ale sráží absence systému nouzového brzdění. Nejhůře dopadl naopak již zastaralý Challenger.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?