Nejnovější generace Škody Superb slaví tento týden nové jubileum. To se týká její produkce, která dosáhla počtu 100 tisíc exemplářů.
Výrobce přitom tento počet stihl vyrobit za pouhých 15 měsíců oficiální existence nového Superbu. Jubilejní kousek pak vyjel z montážní linky v Kvasinách, přičemž Superb se vyrábí například i v Číně.
Podle statistik se jen v Evropě během prvního čtvrtletí prodalo 21 812 kusů, což je o 85 % více než před rokem. Díky tomuto číslu se Superb stal druhým nejprodávanějším vozem střední třídy na starém kontinentu. Lepších výsledků dosáhl snad jen koncernový sourozenec VW Passat.
Pro závod v Kvasinách bylo zahájení produkce superbu důležitou událostí. Start výroby si totiž vyžádal mohutné investice, kdy například do nové svařovny "padlo" 1,7 miliardy korun. Díky tomu se v továrně bude moci vyrábět nejen Superb, ale i nové SUV Kodiaq a menší Ateca od Seatu.
Od roku 2001 Škoda vyrobila už na 850 tisíc superbů a narozdíl od první generace, se zbylé dvě prodávali i ve verzi kombi. Nejnovější Škoda Superb pak přišla na trh v březnu 2015, o tři měsíce později dorazilo jeho praktičtější provedení.
Mimochodem, do roku 2018 plánuje Škodovka pro závod v Kvasinách další investice v celkové výši 7,2 miliard Kč a vytvoření 2 000 nových pracovních míst. Roční výrobní kapacita pak má postupně narůst až na 280 tisíc vozů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.