BMW M4 GTS se vůbec poprvé ukázalo loni na výstavě Pebble Beach a oproti sériové M4 se liší podstatně hodně. Nově se tahle verze stala safety carem pro závody DTM.
GTS je jiné hlavně v širokém využití uhlíkových vláken na karoserii, použitím titanového výfuku a karbon-keramických brzd v základu. Výrobně je pak vůz omezen na sedm set exemplářů a denně vznikne jen pět kusů.
Pod kapotou vozu pracuje řadový šestiválcový motor se dvěma turby. Ten disponuje systémem vstřikování vody a nabízí výkon 500 koní. Točivý moment činí 600 Nm a je posílán skrze sedmistupňový automat na zadní nápravu.
Nový safety car pro závody německých cestovních vozů DTM nahradil ve službě stávající M4. Žádné velké změny ale rozhodně nečekejte. Krom napisů, LED majáků (i v předním nárazníku) a potřebných log sponzorů je to čistě obyčejná M4 GTS.
V kabině je oranžový ochranný rám, hasicí přístroj a jediným novým prvkem je zde potřebná technika pro rádiovou komunikaci s vedením závodu. Vůz pak na okruhu jezdí na 19" kolech vpředu a 20" kolech vzadu. Ta jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2.
První nasazení nového safety caru uvidíme letos 6. až 8. května. Tehdy startuje první závod DTM s celkem 24 auty na startovním roštu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?