Mercedes-Benz chce odlišit označení systému pohonu všech kol pro klasické a sportovní modely. Nově tak na verzích AMG nenajdeme nápis 4Matic.
U standardních rodinných verzí modelů Mercedes-Benz E, CLS a S činí rozdělení točivého momentu v poměru 45:55 ve prospěch zadní nápravy. Naopak u Mercedesu-AMG třídy E, CLS a S je rozložení výkonu změněno na 33:67, opět ve prospěch zadní nápravy.
Podle výrobce se chování vozů na silnici odlišuje od prvně zmíněných verzí bez loga AMG a tak by bylo vhodné je dostatečně odlišit. Prozatím si marketingové oddělení vymyslelo pět možností označení pohonu obou náprav.
Jedná se o jmenovky 4Dynamic, 4Action, 4Grip, Active4 a 4Power. Doposud se spekuluje o použití prvního zmíněného označení, tedy 4Dynamic. Jeho označení působí dostatečně reprezentativně a slovo Dynamic dává jasně najevo, že bude spojeno s rychlostí.
Klasické označení 4Matic pak bude figurovat u méně výkonných verzí s pohonem obou náprav, které jsou určeny pro rodiny anebo mohu sloužit jako firemní vozy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.