Středně velký sedan od Opelu se jménem Insignia je tady s námi v aktuální generaci už osm let. Pojďme se podívat, jak by mohl vypadat jeho nástupce.
Ačkoliv tenhle sedan prodejně ztrácí na své další konkurenty, firma Opel chystá i tak příchod další generace. Ten by se měl uskutečnit na příštím březnovém autosalonu v Ženevě, následný prodej by se měl spustit až ke konci příštího roku.
Nejpodstatnější novinkou se u Insignie stane úbytek na váze, konkrétně se hovoří o snížení hmotnosti až o 200 kg. Do délky má nová Insignie narůst o 15 centimetrů do délky, její rozvor se prodlouží o devět milimetrů. To zaručí, že se v kabině budeme cítit o dost pohodlněji a prostorněji.
Jak to tak bývá, pod kapotou novinky nečekejme žádné velkoobjemové motorizace. Módním trendem je downsizing a z toho důvodu se základní verze bude prodávat s litrovým benzinovým tříválcem. A my si tak říkáme, kde je ta doba, kdy Opel nabízel model Omega, který nabídl i pořádný šestiválec a o litrovém motoru tehdy nikdo ani neuvažoval.
O podobě příští generace Opelu Insignia nás informuje umělec Remco Meulendijk alias RM Design. Tomu jako základ při tvorbě posloužil koncept Monza z roku 2013 a o výsledku se přesvědčte sami. Nám se digitální návrh podoby celkem zamlouvá.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.