Dnes a denně se setkáváme s úžasnými nálezy starých aut, která byla roky ve stodole a jako zázrakem jim téměř nic není. Skoro stejně tak často ale narazíte na totální vrak, jehož hodnotu dokáže ocenit snad už jen vrakoviště. A že to jsou často vzácné kousky. Jenomže jejich záchrana je velice nákladná a tyto investice si mohou dovolit jen velké automobilky.
Případů, kdy se z totálního vraku stane opět naleštěné a pojízdné auto, je minimum. O to více musí petrolheadovo srdce zaplesat nad prácí divize Porsche Classic, zabývající se vším možným i nemožným okolo starých modelů Porsche. Celý příběh se točí kolem 911 2.5 S/T z roku 1972, jejíž nález německé automobilce před pár lety oznámil sběratel z USA.
Vůz byl ale prakticky na odpis, chyběly mu díly karosérie, interiéru a skrz na skrz ho prolezla rez. To by to ale nesměl být vítěz čtyřiadvacetihodinovky Le Mans z roku 1972 s číslem 41, přičemž originálních závodních 911 2.5 S/T existuje jen čtyřiadvacet. Porsche tak bylo převezeno k expertům do Německa, kteří na něm dva roky pracovali. A výsledek dokáže vyrazit dech téměř každému. Konec konců se podívejte do galerie nebo si zajeďte do Essenu, kde je auto na výstavě Techno Classica k vidění. Rozhodně to stojí za to!
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?