Před dvěma lety zajel jezdec Mark Higgins na trati Isle of Man TT nový světový rekord. Ten chce letos překonat a na pomoc si vezme speciálně upravené Subaru WRX STI.
To prošlo úpravami od firmy Prodrive a v závodě Isle of Man Tourist Trophy se bude snažit zdolat necelých šedesát kilometrů dlouhou trať. I na motocyklu je to dost obtížné, natož pak zajet rekordní čas s poměrně těžkou japonskou čtyřkolkou.
Tuhle trať přitom Higgins zvládl nejrychleji v čase 19 minut a 15 sekund, přičemž jel průměrnou rychlostí 187 km/h. Už tehdy se posadil za volant nového Subaru WRX STI, které bylo až na pár výjimek bez jakýchkoliv úprav.
Letošní ročník si ale Higgins víc než užije. Posadí se totiž za volant kompletně přepracovaného Subaru WRX STI Prodrive. To nabídne podstatně vylepšený podvozek se širším rozchodem kol, nižší váhu a mnohem lepší aerodynamiku.
Pod kapotou bude opět tepat 300 koní, které poskytne přeplňovaný čtyřválec typu boxer. Ten umožní, aby se odlehčené WRX STI dostalo z nuly na stovku za přibližně pět sekund. Maximálka by pak měla činit klasických 255 km/h, i když, v rámci většího přítlaku by mohla o něco klesnout.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?