Tento týden slaví japonská automobilka Nissan docela podstatný milník. Ten se týká modelu Qashqai, kterého se vyrobilo už 2 368 705 kusů.
Díky tomuto číslu se tak Qashqai stal modelem, kterého Nissan vyrobil v Evropě za celou svou historii nejvíce.Nejvíc vyráběným Nissanem byl doposud malý hatchback Micra, u kterého Nissan dosáhl počtu 2 368 704 vyrobených kusů.
Crossover Qashqai se vyrábí v britském Sunderlandu a z výrobní linky sjede každých 62 sekund jeden hotový vůz. Celková denní produkce obnáší něco kolem 1200 kusů a díky svým kvalitám a popularitě se z něj stává velmi oblíbený crossover.
Ostatně, o tom, jakých kvalit tohle auto dosahuje, si můžete přečíst hned v několika našich testech. Rukama nám prošla jak benzinová, tak naftová verze.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?