Nová generace Hondy NSX nám byla představena již loni, ale doposud ji nemůžeme vídat na silnicích. I z toho důvodu je o to zajímavější zpráva, která pojednává o výkonnější verzi Type-R.
Podle zdrojů přímo z automobilky hledají inženýři Hondy hledají, jak oživit legendární sportovní japonské kupé. Podrobnosti jsou zatím mlhavé, ale na svět již pronikly některé novinky, které Type-R nabídne.
Tato verze by totiž mohla dostat zdokonalené elektromotory, větší lithium-iontové baterie nebo jiné baterie s revidovanou chemickou směsí. S ohledem na výkon by se měl mírných změn dočkat i samotný twin-turbo 3,5litrový šestiválec.
Tato pohonná jednotka v současné době produkuje 500 koňských sil a zasvěcené osoby říkají, že je to daleko od jejich možností. Výkonnější NSX Type-R by mohla být vybavena i komponenty z uhlíkových vláken. Instalována mají být dále lehčí sportovní sedadla a k úbytku váhy přispěje i menší podíl zvukové izolace.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?