Dost kuriózní svolávací akci před pár dny rozjel americký Dodge. Ten totiž musí nahnat do servisů přes 400 tisíc sedanů Charger.
Jedná se navíc o vskutku zajímavou úpravu, kdy pod kola přijdou malé klínky. Prý se tím zamezí možnému pádu vozu z heveru. Třem majitelům totiž Charger pří výměně kola sklouzl z heveru a způsobil naštěstí jen lehká zranění.
Díky těmto incidentům Dodge svolá do servisu všechny vyrobené Chargery a vybaví je klínky pod pneumatikami. Celkově se jedná o 441 578 aut v USA a 60 tisíc aut mimo Ameriku.
Vedení značky k tomu všemu navíc dodalo: "Struktura karoserie tohoto vozu je unikátní a pokud nejsou dodržovány instrukce v manuálu, může dojít ke sklouznutí vozu z heveru. Zarážky tu jsou proto, aby nám pomohly zajistit, že se budou instrukce dodržovat. Pečlivě analyzujeme všechna záruční získaná data a zjistili jsme, že naši zákazníci potřebují další pomoc".
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.