Modrý ovál v loňském roce uvedl novou generaci supersportovního modelu GT. Dostat se k němu ale není vůbec snadným úkolem.
Ford prý veřejně upřednostňuje fanoušky a majitele Fordu GT z roku 2005. To připomíná styl výběru zákazníků u italského Ferrari. Na internetu potenciální zájemci o nové GT musí vyplnit formulář, do kterého uvedou, kolik a jaké Fordy vlastní.
Výrobce si od toho slibuje, že nové modely GT budou vlastnit jen ti zákazníci, kteří s autem budou opravdu jezdit. Překupníci by se měli eliminovat tak, že při koupi vozu majitel podepíše dohodu, která mu na určitý čas zakáže nový Ford GT prodat.
„Chceme dát přednost lidem, kteří budou mít své auto rádi, ponechají si ho a budou s ním jezdit,” říká Raj Nair. Zmíněná přihláška pak Fordu prozradí, jaký vztah má zákazník k samotné automobilce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.