Přijdou vám současná zběsilá BMW M3 a M4 nedostatečně výkonná? Pak si počkejte na letošní jaro.
V nedávném rozhovoru se šéfem divize BMW M bylo totiž prozrazeno, že M3 sedan a M4 kupé dostanou paket Performance. Ten navýší základní výkon a lehce poupraví a přiostří další části auta.
V současné době nabízejí modely M3/M4 výkon 431 koní, které dodává 3,0litrový přeplňovaným šestiválec. Dnes již vyprodané hardcore M4 GTS je pak vybaveno technologií vstřikování vody a má 500 koní. Paket Performance tak obyčejným Mkům dodá 30 koní navrch.
Výkonnostní balíček přinese i lehčí multipaprsková kola, přepracovaný zadní difuzor a pravděpodobně přepracovaný výfukový systém. Údajně ale nemáme čekat silnější brzdy a také žádná významná aerodynamická vylepšení.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?