Povinnost výměny motorového oleje se týká snad každého majitele automobilu a vždy platí, že na jeho kvalitě by se nemělo šetřit. Problé ale je, když si koupíte značkový olej a on je padělaný.
Ruská policie totiž v tomto týdnu zatkla skupinu několika podvodníků, kteří vyráběli falešné značkové motorové oleje světoznámých značek. Celý gang padělatelů měl vše promyšlené. Měl svoje tajné zdroje, které jim zajišťovali všechny potřebné věci k tomu, aby k výrobě olejů mohlo docházet.
Nechyběli tak ani originálně vypadající olejové nádoby a od originálu k nerozeznání padělané samolepky firem Shell, ExxonMobil a nebo Total. Celý skupina podvodníků šla ale ještě dál, měla totiž dost odvahy k vytvoření falešné verze značkových motorových olejů od firem Ford, Mazda a Toyota.
I když se nejedná o první případ padělání motorých olejů, váha této konkrétní operace je docela působivá. Podle oddělení ruského ministerstva vnitra pro hospodářskou kriminalitu a korupci, si totiž podvodníci vydělali přibližně 12 miliard rublů (v přepočtu 164 milionů eur ročně).
Když probíhala policejní razie v různých skladovacích a výrobních prostorech, bylo údajně objeveno 70 tun falešných motorových olejů balených ve více než 80 tisících kanystrech. Ty už byly připraveny k prodeji a současně s tím bylo nalezena i hromada krabic s obaly a etiketami výše uvedených značek.
Celá organizovaná skupina čítala nejméně pět lidí, všichni byly zadrženi a jeden člověk se údajně pokusil uprchnout do Číny s velkou sumu peněz, jenže ještě než stačil odletět, policie jej dostihla na letišti Šeremetěvo v Moskvě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?