Každý automobilový fanatik musí znát oblíbenou ságu Fast and Furious (Rychle a zběsile) a málokdo by to řekl, ale úplně první díl vstoupil do kin už v roce 2001. Tehdy mladá parta se zajímala především o pouštní války a ne jako nyní o zločince a zbraně. Nicméně, v současné době míří do aukční síně Volkswagen Jetta, se kterou jezdil Domův přítel, Jesse.
Pokud jste neviděli první díl amerického trháku, připomínám, že Jesse prohrál bílou Jettu, kterou stavěl společně s tátou, v Pouštních válkách. Před závodem se vsadil o papíry auta a než aby je předal, tak raději ujel. Není divu, jelikož jeho auto nemělo brzdy a nedokázal tak zastavit – víc napoví následující obrázek.
Ale zpátky k prodeji! Momentálně bílou Jettu vlastní třicetiletý herec Frankie Muniz, ale již příští měsíc bude automobil vydražen v aukci Barrett-Jackson. Nutno říci, že výsledná částka bude velmi vysoká, neboť hvězdnou Jettu podepsal sám Jesse (herec Chad Lindberg), ale také režisér prvního dílu, Rob Cohen, a později dokonce přibyl podpis Paula Walkera.
Vzhledem k úpravě Volkswagenu Jetta by se dal očekávat pod kapotou šestiválec VR6, ale ve skutečnosti tam je 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec, který je spojen se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Trochu nešťastná kombinace, co říkáte? Samozřejmostí jsou i polepy vozu jako z filmu a v kabině, která je oděna do černého odstínu, se vyjímá i upravené stereo a PlayStation 2.
Sami jsme zvědaví, za jakou částku bude filmová Jetta prodána. Ovšem už nyní se očekávají horentní sumy, a přitom jde o obyčejný model německého koncernu z roku 1995. Jenomže má pár vylepšení a hlavně jde o hvězdu Fast and Furious, což je dnes již fenomén. Aukce se bude konat 23. – 31. ledna 2016 v Scottsdale, Arizona.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?