Přesně 11. ledna 2016 se v Detroitu odhalí nová generace Mercedesu třídy E a my jeho zamaskované exempláře můžeme již delší dobu vídat na českých silnicích.
A právě nejnovější zpráva od Mercedesu dává více světla do kapitoly testovacích mul. V přiloženém videu se totiž zmiňuje celá řada zajímavých faktů, kde se hovoří o nasazení až 1200 testovacích prototypů. Společně s tím se prý povedlo najet vozidlům 12 milionů testovacích kilometrů, což je vskutku velká porce a jejich testovací řidiči se za volantem střídají i po 12 hodinových směnách.
Designový šéf Mercedesu Gorden Wagener navíc uvedl, že když si z nového Éčka přesednete do předešlé (současné) generace, je to jako by jste se vrátili do doby kamenné. Ze zákulisí Mercedesu se navíc dostávají na povrch zprávy, že příchod nového Éčka přetáhne určitou část klientely nejlevnějších verzí limuzíny S k vrcholným verzím třídy E.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?