Americká aukční síň RM Sotheby je známa pro dražby opravdových automobilových skvostů. Jeden takový raritní Mercedes nyní míří do aukce. Jedná se o Mercedes 560 SEC 6.0 AMG Wide Body.
Tento vůz pochází z roku 1989. Tedy ještě z dob, kdy AMG nepatřilo Mercedesu a bylo zcela samostatné a nepodléhalo tak žádným nařízením ze strany výrobce vozů, který upravovalo.
Původně se plánovalo, že vozů Mercedes 560 SEC 6.0 AMG Wide Body byde vyrobeno více než 100. Ve skutečnosti ale z garáž AMG nevyjelo ani 50 kusů.
Tento konkrétní vůz s výrobní číslem 28. je jedním ze šesti vozů upravených speciálně pro Japonský trh. Vůz má najeto lehce přes 90 000 km a dle prohlášení aukční síně je ve skvělém stavu ve všech směrech.
Standardní Mercedes SEC 560 byl poháněn 5,6 litrovým motorem s výkonem 296 koní. Ten byl ale inženýry v AMG nahrazen šestilitrem, který produkoval výkon 385 koňských sil. Kvůli takovému nárůstu výkonu byl samozřejmě upraven i podvozek, brzdy. Drobných úprav se dočkala i karoserie, která poté poskytovala mnohem vyšší aerodynamikou efektivitu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?