Elektromobily a hybridy pomalu ale jistě ovládají svět a v souvislosti s tím nastává otázka, jak naložit s přebytečnou hmotností v podobě celých ústrojí s bateriemi a kabeláží.
Typickým příkladem je BMW se svým modelem i3. U něj najdeme řešení v podobě - instalace toho nejlehčího, co jde. Výsledkem je pak lehká váha, solidní jízdní vlastnosti, extrémní cena a hromada dílů z materiálu CFRP, což je plast vyztužený uhlíkovými vlákny.Ten je velmi lehký, pevný a jak se ukázalo, i velmi hořlavý.
A právě BMW i3 se stalo obětí nedávného požáru v rodinném domě a jak je vidět, z auta nezbylo skoro nic. Do garáže jednoho amerického majitele se nějakou záhadou zatoulal popel po ohňostroji a od něj pak vzplanul celý dům. Ještě větší negativum pak je, že v garáži zůstala BMW 3 a i3, přičemž z klasické trojky "něco " zbylo, zatímco z elektrické trojky zůstal jen prach a kabely.
Přiložené snímky tak jsou důkazem, že ačkoliv se dnešní moderní elektro auta snaží co nejvíce shodit na váze, v případě požáru se z vašeho auta stane hromada popela, kterou s trochou nadsázky odvezete na běžném zahradním trakaři.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?