Jak to dopadne, když se mezi sebou na letištní dráze utkají hned čtyři nadupaná auta od Nissanu? O tom vypovídá následující video.
Jedná se o tzv. Drag Race mezi modely 240Z, 370 Z, GTR a speciálem Trophy Truck. A zatímco 240Z je vybaven modernějším 2,6-litrový motorem RB s výkonem 280 koní, vedlejší 370Z Nismo je poháněn 3,7 litrovým šestiválcem s výkonem 350 koní.
Jenže 370Z je mnohem těžší než 240Z, a to asi o 400 kilo. Vedle této dvojice se pak postavil závodní Nissan GT-R Nismo LM a dále pak Race Truck z 90. let. Ten používá 4-litrový šestiválec s výkonem 1100 koní a jezdí na ethanol. Jeho poladění přitom měla na starosti firma Narvaez Racing.
I když není známo, kolik činí váha závodního pick-upu, tenhle závod na čtvrtinu míle je docela zajímavý. O konečném výsledku je pak asi dopředu rozhodnuto.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?