Každé nově představené Ferrari vzbudí řádný rozruch a ihned je označováno za nejlepší auto na světě. Ale co třeba starší kousky z maranellské stáje? V těch si libuje také velká řada fanoušků italské automobilky, zvláště pokud Ferrari Classiche ukáže dokonale zrenovovaný kousek. Jako v tomto případě, kdy můžeme obdivovat krásu Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Competizione.
Rozsáhlá renovace byla započata v březnu roku 2014 a došlo k obnově motoru, převodovky, karoserie, ale také interiéru. Celkový proces obnovování trval přesně 14 měsíců a musíme uznat, že výsledek je opravdu impozantní. A je to také díky zvolenému šedému odstínu Pininfarina.
Ke každému automobilu se váže pochopitelně i příběh a není tomu jinak ani u zrenovovaného Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Competizione. Původně bylo zakoupeno Dorinem Sefarini, pilotem F1, který skončil v roce 1950 při italské Grand Prix na druhém místě a zajistil tak body pro Ferrari. Bohužel Sefarini používal 250 GT SWB velmi zřídka, a proto se ji rozhodl prodat v roce 1964 Renému Richardovi.
Jenomže Richard se zakoupeným Ferrari havaroval a poté ho prodal belgickému závodníkovi Lucienu Bianchimu, který maranellský model opravil. Pak si ho upravil i k obrazu svému, a proto dodal vozu tmavě modrý lak a černý interiér. Avšak krátce po opravě bylo Ferrari opět k prodeji a zakoupil ho závodník Jacques Pollet, který přestříkal auto do šedého odstínu. Nakonec se toto Ferrari objevilo ještě v aukci, kde si ho koupil belgický sběratel a dodal mu žlutý lak.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?