Až budete příště stát v dopravní zácpě a budete naštvaní, vzpomeňte si na tenhle nedávný případ, který se stal v Keni.
Díky uzavírce jednoho z hlavních dopravních tahů se tam totiž uskutečnila pravá dopravní zácpa. Díky katastrofální infrastruktuře a špatné sjízdnosti silnici, jenž byla ovlivněna silnými dešti, se následně vytvořila více než 30 mil (48 km) dlouhá kolona.
Řidiči v ní údajně ztrávili tři dny a vše se stalo na spojnici přístavního města Mombasa a hlavního města Nairobi. Některé řidiče kamionů ale čekání nebavilo a rozhodli se zkusit své štěstí na nezpevněných částech v okolí silnice. Jenže vydatné deště, které postihly hlavní tah, také hodně promáčeli zeminu a následná zapadnutí se nedala ani spočítat.
Rada na závěr tedy zní, až příště budete stát například v koloně na D1, stále myslete na to, že na světě existují místa, kde se čeká i několik dní na zprovoznění silnic.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?