Prezident automobilky Mazda asi hodně přemýšlel, protože dospěl k novému a zajímavému závěru. Podle něj už standardní modely Mazdy nabízejí hodně zábavy a požitku a tak není třeba vyvíjet další sportovní verze MPS.
Prezident společnosti Masamichi Kogai také utnul veškeré naděje příznivců, kteří čekali, že by se pod kapotu modelů 3 a 6 dostalo turbodmychadlo. Podle něj dokonce automobilka nechystá ani žádný další turbomotor. Současná verze s motorem SkyActiv-G 165 tak je sice vskutku silnou, ale díky absenci čistého modelu MPS s výkonem kolem 300 koní to stále není nic moc.
„Není potřeba, abychom přicházeli s ostrými modely MPS nebo podznačkou MazdaSpeed, neboť všechny naše modely nabízejí působivý řidičský zážitek,“ říká k celé věci Kogai. Zároveň odmítl možnost vzniku luxusní divize, jakou je třeba Lexusu nebo Infiniti. Do budoucna by jsme se ale měli dočkat sportovního modelu RX-9 s rotačním motorem, jenž by měl dorazit do roku 2017.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?