Ultimátní Pagani Zondě Revolucion se údajně podařilo zajet nový rekord na Nürburgring Nordschleife. Ten činí působivých 6:30 minut, což je úctyhodný údaj.
Bylo to v roce 2010 kdy se Pagani Zonda R zapsalo mezi nejrychlejší auta na německém trati s časem 6 minut a 47 sekund. Teď to ale vypadá, že Zonda Revolucion je ještě rychlejší, protože stáhla čas na šokujících 6:30 minut. Sběratel a milionář auto Kris Singh navíc zveřejnil fotografii své Zondy Revolucion a oznámil, že je "novým králem Nürburgringu".
Vzhledem ke skutečnosti, že Zonda Revolucion je omezena na pouhých pět kusů, nemůžeme říci, že čas je oficiálním traťovým rekordem pro běžné sériové auto. Pod její kapotou je umístěn nepřeplňovaný dvanáctiválcový 6,0litrový motor dodávající výkon 800 koní a 730 Nm točivého momentu. Hypersport navíc váží jen 1070 kg, takže poměr váha - výkon činí 748 koní/tunu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?