Korejská automobilka Hyundai uspořádala dost neobvyklý crashtest, kterému podrobila nejnovější generaci modelu Sonata. Důvod testu ale mnohé překvapí.
V nedávné době se totiž objevilo hned několik stížností od zákazníků Hyundai v Jižní Koreji, jenž byly nespokojeni s kvalitou lokálně vyrobených vozů. Jenže Sonata se vyrábí i na trhu v USA a aby výrobce dokázal, že nemá dvojí metr, rozhodl se udělat nárazový test mezi americkým a korejským provedením.
Červený kousek byl americký Hyundai Sonata Turbo, modrý exemplář byl tedy vyroben v Korei. Zatímco americký model je sestaven v Alabamě, korejská verze pochází z města Asan v Jižní Korei. Zároveň tímto videem Hyundai prokázalo, že obě auta dopadla při čelním nárazu v rychlosti 56 km / h naprosto stejně.
Crashtest přichází jako reakce na průzkum, který automobilka provedla v Jižní Koreji. V něm 74% respondentů uvedlo, že by se mohly najít rozdíly v bezpečnosti mezi domácím a zahraničním modelem. Hned po testu tak mohla opravdu velká skupina automobilových odborníků z odvětví a blogeři analyzovat vozidla po srážce a všichni z nich potvrdili, že nebyly nalezeny žádné rozdíly mezi těmito dvěma auty.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?