Losí test je celkem častou a poměrně náročnou zkouškou nových automobilů. Není přitom nezvyklé, že s ní má velké procento modelů docela slušné obtíže.
Jedním z nich je sedan C 350 e, což je plug-in-hybridní verze klasického céčka. Ten totiž dopadl v losím testu stejně špatně jako nová Kia Cee'd, což znamená, že jeho maximální rychlost, ve které zkoušku zvládl, byla 64 km/h.
Největší problém je v hmotnosti plug-in hybridu, který na váze ukáže 1 780 kg. Vinu má i jiné rozložení hmotnosti a špatná kalibrace ESP pro vyšší a jinak rozloženou hmotnost. V rychlosti 66 km/h se vůz chová ještě obstojně, ale nad tento limit je to katastrofa. Až při snížení rychlosti na 64 km/h projde zkouškou bez jediného sraženého kuželu.
K celé věci se vyjádřilo i švédské zastoupení Mercedesu, jenž řeklo, že ostatními podobnými testy prošla plug-in-hybridní třída C s lepšími výsledky a na mokru byla lepší než v daném testu společnosti Teknikens Värld. Testovací vůz byl navíc údajně vrácen s podhuštěnými pneumatikami a na tomto základě označila firma Mercedes test za nekompetentní.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?