Člověk někdy vážně nestačí zírat, co vše se může objevit ve večerních televizních novinách. Čerstvým příkladem bylo jejich včerejší vydání, po jehož odvysílání se možná dočkáme revoluce v používání mlhovek.
Vše říkající je tento záznam a rovnou se posuňte na čas 24:20 minuty. To, že čeští řidiči jsou piráti silnic a v podstatě debilové co svými auty vraždí děti, se dá ještě celkem pochopit. Následující tvrzení se ale možná zapíše do historie absurdit. Díky němu se totiž spousta diváků dozvěděla, že mlhové světlomety by jste měli mít puštěné „kdykoli je horší viditelnost".
Jenže pojem "kdykoliv je horší viditelnost" je rozhodně velmi nepřesný! Reportáž totiž hlásá, že kdykoliv nebudete mít naprosto čistou viditelnost, tak můžete mlhovky aktivovat. A jaký to má výsledek?
Až začne drobně mrholit a řidičům, co sledují pravidelně TV Nova, přijde, že "nevidí", jednoduše vám do obličeje pustí mlhovky a bude jim jedno, že tyto doplňující světlomety se používají za mnohem horších a výjímečnějších podmínek!
S mlhovými světly je to přitom podobné jako s dálkovými. Člověk taktéž musí přemýšlet, kdy je může nebo musí zapnout a nemůže s nimi jezdit vždy a všude jen proto, že si myslí, že nevidí dostatečně daleko. A co na mlhovky říká zákon?
V zákoně číslo 361/2000Sb. je v §32 napsáno:
§32 (4) Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy.
V §2, což je vymezení pojmů zákona, se navíc dočteme:
ff) snížená viditelnost je situace, kdy účastníci provozu na pozemních komunikacích dostatečně zřetelně nerozeznají jiná vozidla, osoby, zvířata nebo předměty na pozemní komunikaci, například od soumraku do svítání, za mlhy, sněžení, hustého deště nebo v tunelu.
Doufejme, že se tímto zákonem bude řídit co nejvíce řidičů, a že se nebude moc často opakovat situace, ve kterých nekteří majitelé aut svítí mlhovkami i tehdy, když to není vůbec potřeba...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?