Úřady ve Švýcarsku s okamžitou platností zakazují prodej vybraných modelů s dieselovým motorem. Všechny jsou z koncernu Volkswagen.
Švýcaři právě zakázali prodej aut se vznětovými motory plnící Euro, týká se to nejen Volkswagenů, ale i Škodovky, Audi nebo Seatu. Zákaz je jen na prodej nových vozů.
Vozy s inkriminovanými motory, které už jezdí na Švýcarských silnicích, jsou zatím bez jakéhokoliv omezení či postihu. Nové motory plnící emisní normu Euro 6 jsou zatím také bez zákazu prodeje.
Konkrétně se jedná o motory 1,2 TDI, 1,6 TDI a 2,0 TDI, které mají software umožňující obcházet měření emisí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?