Nedávno vydaná zpráva hovoří jasně o tom, že nástupce exkluzivního a rychlého Lexusu LFA se možná opravdu dostane do výroby.
Důvodem je fakt, že na něm začali pracovat automobilky BMW a Toyota a podle deníku Motoring byl již vytvořen první prototyp. Ten je vybaven motorem uprostřed, systémem pohonu všech kol a má hliníkový prostorový rám a díly karoserie z uhlíkových vláken.
BMW říká, že model bude plug-in hybrid, který dostane na míru upravený twin-turbo šestiválec. Lexus pak dodává, že přední náprava dostane elektromotory a vytuněnou verzi benzínového motoru 3,7 litru V8. To vše údajně umožní nástupci LFA poskytnout kombinovaný maximální výkon zhruba 800 koní.§
Za zmínku stojí i to, jak byl vlastně Lexus LFA výkonný. Ze zdvihového objemu 4805 cm3 poskytuje výkon 560 koní při 8700 ot/min a točivý moment vrcholí hodnotou 480 Nm v 6800 ot/min. Výkon přenáší na zadní kola šestistupňová robotizovaná sekvenční převodovka ASG, která umí řadit rychlostní stupně v intervalu 0,2 sekundy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?