Technický projektový manažer aktuálního VW Passat , pan Heiko Nause, vyjádřil svou touhu zahájit vývoj ostrého Passatu R. Ten by měl být duchovním nástupce Passatu (B6) R36.
V rozhovoru pro zahraniční deník totiž prozrazdil, že poptávka pro derivátu vysoce výkonného sedanu tady je. Hodně lidí o ní mluví, ale přitom se nic neděje. Sám odmítl potvrdit, že zda je ostrá verze R v budoucím programu značky, nicméně Nause pokračoval a řekl, že by za ní byl velmi rád.
Na otázku, zda by tento hypotetický Passat R používal benzínový motor, nebo diesel, jeho odpověď byla: ". Budu mlčet jako hrob".. Pokud by tak vůz opravdu dostal zelenou a šel by do výroby, odkazoval by na Passat R36 generace B6 generace, který mimo jiné stále používá i naše dálniční Policie.
Připomínáme, že v říjnu loňského roku jsme slyšeli od Volkswagen, že společnost analyzuje vyhlídky na návrat více modelů s logem R. Manažerský Passat je přitom samozřejmě důstojným kandidátem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.