Výkon přes tisíc koní a karoserie, která více než silniční vůz připomíná speciál ze závodní série LMP. Tak přesně to jsou přednosti nového britského supersportu Ultima Evolution.
Při prvním pohledu na vůz Ultima Evolution vás jistě ihned napadne, že toto prostě nemůže být silniční vůz. Evolution se totiž skutečně tváří jako speciál pro vytrvalostní závodění. Tento názor člověk nezmění ani při pohledu do interiéru. Tam totiž nalezneme pouze dvojici závodních sedaček, závodní volant a několik budíků. I přesto má ale vůz silniční homologaci a může tak jezdit po jakékoli silnici.
V útrobách tohoto britského supersportu pracuje motor V8 pocházející ze současné generace Corvety. Ten má až 15 možných výkonnostních režimů. Při nejslabším režimu vůz nabízí výkon 354 koní. V nejsilnější módu ale nabídne neuvěřitelných 1 020 koňských sil.
Na následujícím videu si tak můžete prohlédnout tuto krásku s maximální rychlostí 386 km/h.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?