Renault Talisman Estate to nebude mít vůbec lehké. Podívejte se jak se „na papíře“ popasuje s konkurencí.
V naší maličké zemi uprostřed Evropy bude bojovat proti silné, domácí Škodě Superb kombi. Druhý tvrdý oříšek napříč Evropou bude Volkswagen Passat Variant, který je napěchovaný nejmodernější technikou, perfektními materiály a skvělými jízdními vlastnostmi. A u sebe doma bude čelit modernizovanému Peugeotu 508 SW.
To by bylo rychlé shrnutí i osvětlení našich pohnutek k výběru této trojice konkurentů.
Jelikož je Talisman Estate venku jen chvilku (včera jsme psali o jeho oficiálním odtajnění včetně spousty fotek a informací) a nevíme, kolik bude stát, co všechno nabídne za výbavu, neznáme ani přesné technické údaje a už vůbec nevíme jak jezdí, musíme se spokojit jen s hodnotou, pro verze kombi stěžejní, tedy objem zavazadlového prostoru.
Začněme od „vyzyvatele“ Renaultu Talisman Estate, ten nabízí 572 litrů s možností rozšíření až na 1700 litrů. Domácí Škoda Superb má navrch témě o 100 litrů. Objem kufru boleslavského kombíku je 660 litrů, který rozšíří až na 1950 litrů.
Německý elegán, Volkswagen Passat Variant nabízí 650 litrů, které při sklopení zadních sedadel rozšíříte na 1780 litrů. Posledním vyzyvatelem je francouzský Peugeot 508 SW. Ten nabídne 550 litrů základního objemu a rozšíří je na 1598 litrů.
Stupně vítězů v disciplíně vožení vzduchu je následující: 1. Superb, 2. Passat, 3. Talisman a poslední 508. Talisman Estate nepatří ke kufrovým přeborníkům, věříme, že své kvality ukáže již brzy jinde.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?