V úterý se v pražských Střešovicích v prostoru tramvajové vozovny sešli příznivci pro laika neznámé automobilové značky Lagonda. Exponátů této extrémně vzácné značky se tu sešlo přes dvacet v ceně od dvou a půl do pětadvaceti milionů korun.
Značka Lagonda vznikla v roce 1906 v Anglii jako výrobce luxusních a extrémně výkonných automobilů. A to bylo vidět i z dnešního srazu. Už jen nastartování jednoho z řadových šestiválců a mocné burácení výfuku podobného komínu od kamen vás přesvědčí o tom, že tahle auta nebudou na silnici žádná ořezávátka ani dnes.
Značku koupil v padesátých letech minulého století Aston Martin, který pomalu převedl výrobu pod svá křídla. Posledním záchvěvem staré značky byl extrémně hranatý Aston Martin Lagonda z roku 1976, který můžete také vidět v naší fotogalerii.
"Nejstarší exemplář je tu z roku 1928. Pro mě je ale srdcový dvanáctiválcový Rapide," říká František Kudela, pořadatel srazu a ukazuje na obrovský motor jednoho z exemplářů. Sám je majitelem jednoho z vozů této značky, kterých po světě podle jeho odhadů jezdí asi sto.
Z každého kousku na vás dýchne maximálni řemeslná přesnost a promyšlenost. Při pohledu na mechanická táhla brzd, které by dnes působily jako špatný vtip, má člověk pocit, že sednout do dvousetpadesátikoňového auta v první polovině minulého století bylo holé šílenství.
A je to tak trochu i dnes. Důkazem toho jsou loužičky provozních kapalin, které se během našeho pobytu pod auty vytvořily. Tu brzdová kapalina, tu benzín, tu fridex. Být majitelem takové hračky za miliony korun je ale podle pana Kudely k nezaplacení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.