Krádeže automobilů jsou noční můrou nejen majitelé ale i policistů. Patří totiž mezi nejhůře vystopovatelné trestné činy. To hlavně proto, že tato trestná činnost je v drtivé většině precizně organizována. Velice často se tak policisté setkávají s mezinárodními skupinami zločinců, kteří vozidla kradou hlavně na prodej náhradních dílů nebo na export do ciziny, zejména do Východní Evropy.
I přes to, se dlouhodobě daří počet ukradených automobilů snížit. 9 461 ukradených vozů v roce 2014 sice zní jako vysoký počet, je ale třeba si uvědomit, že v roce 2008 atakovalo množství odcizených vozů hranici 19 000. K tomuto poklesu přispívá samozřejmě stálé omlazování automobilového parku v ČR a s tím i dokonalejší zabezpečovací systémy. Na druhou stranu je tento pokles také značně podpořen tím, že po otevření evropských hranic se čeští zloději začínají stále více zaměřovat na krádeže v Německu, Rakousku, Slovensku a dalších Evropských zemí.
Nikoho asi nepřekvapí, že nejkradenější pocházejí od mladoboleslavské škodovky. Tu následují vozy značek Ford, Volkswagen, Renault, Peugeot, BMW, Audi, Mercedes, Opel, Fiat a Citroën. Za zmínku jistě stojí i fakt, že v roce 2014 mezi nejméně kradené patřily automobily s původem v Japonsku či Jižní Korei.
Pozici nejkradenějšího modelu si již 5 let neochvějně drží ztělesnění českého průměrného řidiče – Škoda Octavia, ta je následována modely Fabia, Felicia, Roomster, Superb a Yeti.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?